Urbaria hakee korkeakouluharjoittelijaa

Harjoittelu tarjoaa monipuolisia työtehtäviä mm. tiedeviestinnässä. Astu näköalapaikkalle seuraamaan kaupunkitutkimuksen kentän ajankohtaisimpia tapahtumia!

Kaupunkitutkimusinstituutti Urbaria on Helsingin yliopiston monitieteellinen tutkijaverkosto. Urbarian tehtävänä on mm. kehittää Helsingin yliopiston kaupunkitutkimusta ja yhteistyötä kaupunkien, Aalto-yliopiston ja muiden sidosryhmien kanssa. Urbaria edistää aktiivisesti myös kaupunkitutkimuksen yhteiskunnallista vaikuttavuutta.

Etsimme Urbariaan osa-aikaista (60%) korkeakouluharjoittelijaa.

Har­joit­te­li­ja­na työ­teh­tä­vii­si kuu­luu:

• Urbarian viestintä, kuten verkkosivujen päivittäminen ja uutisartikkeleiden kirjoittaminen,
  • erilaisten webinaarien järjestäminen,
  • osallistuminen sidosryhmätoimintaan ja
  • osallistuminen Urbarian toiminnan kehittämiseen ja koordinointiin.

Harjoittelu toimii oivallisena näköalapaikkana kaupunkitutkimuksen kentän ajankohtaisiin tapahtumiin. Harjoittelija toimii osana työyhteisöä, mutta tehtävä vaatii kykyä työskennellä itsenäisesti ja oma-aloitteisesti. Tarjoammekin joustavan ja kannustavan ympäristön, jossa harjoittelijan on mahdollista osallistua suunnitteluprosesseihin ja toteuttaa omia ideoitaan.

Korkeakouluharjoittelijan tulee voida sisällyttää harjoittelujakso osaksi tutkintoaan. Harjoittelu sopiikin erinomaisesti esim. viimeisen vuoden maisteriopiskelijalle.

Harjoittelun menestyksekäs hoitaminen edellyttää kiinnostusta tiedeviestintään, tietoteknisiä valmiuksia, järjestelykykyä, vuorovaikutustaitoja, sekä hyvää suomen ja englannin kielen taitoa. Viestinnän tehtävien kokemus katsotaan hakijan eduksi. Helsingin yliopistossa työskennellään tällä hetkellä hybridisti etänä ja toimistolla.

Ajoi­tus:

Harjoittelu kestää 5kk. Aloitusajankohdaksi sovitaan 1.11.2021 tai 15.11.2021.

Palk­kaus:

Osa-aikatyön 60% palkkauksen perusteena käytetään 1500e /kk (kokoaikatyö). Yliopiston myöntämää harjoittelutukea (voucher) ei edellytetä eikä käytetä rekrytoinnissa.

Ha­ke­muk­set:

Pyydämme tehtävästä kiinnostuneita lähettämään lyhyen hakemuksen ja ansioluettelon yhtenä pdf-tiedostona viimeistään 27.10. osoitteeseen urbaria@helsinki.fi. Ethän kuitenkaan viivyttele hakemuksen lähettämisen kanssa, sillä aloitamme haastattelukierroksen heti pätevien hakijoiden löydyttyä.

Lisätietoa Kaupunkitutkimusinstituutista.

Lisätietoja harjoittelusta voit tiedustella Urbarian yhteyspäällikkö Iiris Koivulehdolta iiris.koivulehto@helsinki.fi.