Det elektroniska medlemskortet kan endast laddas ner till en mobiltelefon. Det fungerar inte att ladda ner kortet till en dator eller en pekplatta.
Ta kontakt
Om du har problem med att ladda ner eller använda kortet, se svaren nedan eller FAQ-filen. Om du inte hittar svar på din fråga lönar det sig att ta kontakt med applikationens leverantör Intellipockets produktchef Petri Seppälä på adressen tuki@intellipocket.com eller +358 400 728 282.
Min Android-telefon ber om tillåtelse att installera en applikation från en okänd källa. Vad bör jag göra?
Användaren har en annan webbläsare än Chrome som standardwebbläsare, eller använder en äldre Android-modell som inte har Chrome. Byt till Chrome som standarswebbläsare i telefonens applikationsinställningar och ladda ner kortet igen. Ifall användaren inte har Chrome går det att godkänna nedladdningen av applikationen från en okänd källa, och följa telefonens instruktioner för installering. Applikationen skadar inte telefonen. Vi rekommenderar Chrome som standarswebbläsare i telefonen.
Android-modellernas instruktioner kan vara en aning oklara, så ha tålamod. När du får instruktionen ”tillåt nedladdning av applikation från okända källor” för nedladdning av applikationen kan du följa instruktionen i telefonens inställningar under rubriken Säkerhet och integritetsinställningar” eller ”Låst skärm och skydd”.
Telefonens Lätt användning eller dylikt läge hindrar applikationen från att kunna installeras. Ändra telefonens läge till normalt innan du installerar applikationen.
Kortet har redan levererats till en annan telefon
De elektroniska korten är skräddarsydda för att fungera i den mobiltelefon som kortet först har laddats till. Samma kort kan alltså laddas på nytt till exakt samma telefon. Ett nytt kort till en annan telefon kan beställas från Alumnföreningens kontor. I vissa fall kan ett felmeddelande bli synligt i samma mobiltelefon. I sådana fall:
- har kortet laddats ner med olika webbläsare
- har mobiltelefonens operativsystem uppdaterats eller förändrats
- Kontakta Alumnföreningens kontor och be om att få en ny länk för nedladdning ifall du får detta felmeddelande
Du försöker ladda ner kortet till en telefon som inte stöder applikationen
Orsaken till felmeddelandet kan vara någon av följande:
- mobiltelefonen är för gammal
- mobiltelefonen är splitterny
- Vi stöder inte din telefons laddningsplattform (Bada, Windows Mobile)
- Det är fel i vår tjänst. Vår applikationsleverantör tar gärna emot respons på adressen tuki@intellipocket.com.
Något gick snett
Ibland händer det naturligtvis att något oväntat sker eller att vår tjänst har en tillfällig störning. Vår leverantör tar gärna emot ytterligare information på adressen tuki@intellipocket.com. Du kan även försöka att ladda ner kortet igen efter några timmar eller ett par dagar.