Välkomstevenemang virtuellt

Välkommen att delta i Juridiska fakultetens evenemang ”Välkommen till fakulteten” som ordnas den 26 oktober klockan 17–19.

Välkommen till fakulteten är ett evenemang där nya studenter får bekanta sig med det juridiska området och med fakultetens verksamhet. Men evenemanget riktar sig inte enbart till gulnäbbar utan målet är att förutom nya studenter också nå äldre studenter, personalen och alumner.

Årets evenemang ordnas helt och hållet på distans på grund av situationen med coronaviruset. Evenemanget spelas in på Tankehörnan och sänds direkt.

På grund av begränsningarna har de nya studenterna inte blivit bekanta med Porthania eller övriga universitetslokaler. Därför presenteras studievardagen som sådan den såg ut före pandemin, och som sådan den förhoppningsvis kan återgå till, i videoinspelningen ”En dag i Porthania”. Videon spelas upp genast efter att dekanus Pia Letto-Vanamo hälsat alla välkomna.

Evenemanget fortsätter därefter med en paneldiskussion med rubriken ”Fakulteten – en stark aktör både nationellt och internationellt”.

I panelen ingår professor Päivi Korpisaari, professor Päivi Leino-Sandberg, professor Sakari Melander, forskardoktor Visa Kurki och doktorand Mari Pihalehto. Diskussionen leds av doktorand Emilie Yliheljo och biträdande professor Heikki Marjosola.

Diskussionen förverkligas så att de som följer med på distans kan ställa frågor via Flinga-appen.

Evenemanget avrundas med en Kahoot-frågesport.

Anmäl dig till evenemanget