Kolla in aktuell forskning vid HYPE

Läs om de senaste forskningsresultaten vid Centret för Universitetspedagogik (HYPE), som gäller lärande, välmående och undervisning inom högre utbildning! Syftet med seminariet var att sprida kunskap om den senaste universitetspedagogiska forskningen vid universitetet.
HYPE RESEARCH BRIEF

I den bifogade översikten HYPE Research Brief presenterar forskarna vid Centret för universitetspedagogik de senaste forskningsresultaten, som publicerats som referentgranskade artiklar. Information om publikationerna finns under rubrikerna.  Forskarna ger mer information om sin forskning vid behov!

HYPE Research Talks 7.4.

Program:

Ordförande för evenemanget: professor Auli Toom

Kristiina Räihä, Henna Asikainen, Nina Katajavuori, Kimmo Vehkalahti ja Minna Huotilainen
Psychological Flexibility and Study Skills Training to Reduce Students' Stress:
Effects of an Online-Course

Anna Parpala ja Päivi Virtanen
Teacher educators’ approaches to teaching in relation to teaching-research Nexus

Neea Heinonen, Nina Katajavuori ja Ilona Södervik
Yliopisto-opettajien tilannekohtaisen asiantuntijahavainnointikyvyn (professional vision) kehittyminen pedagogisen koulutuksen tukemana – silmänliiketutkimus

Kirsi Pyhältö
Doctoral supervision’s competences and engagement in supervisory development