Yhteistä terveyttä elinympäristöjen ehdoilla -tilaisuus Tiedekulmassa 3.11.2021

Ihmisten, muiden eläinten ja ympäristön terveys on yhteinen. Viime aikoina julkisuudessa on ollut erityisesti maailmanlaajuinen, eläimistä ihmisiin levinnyt koronapandemia. Toisaalta ymmärrämme entistä paremmin puhtaan ympäristön ja läheisen luontokontaktin positiivisen vaikutuksen ihmisen hyvinvointiin ja terveyteen.

Marraskuun kolmas päivä on maailmanlaajuinen yhteisen terveyden päivä, One Health Day. Helsinki One Health -verkosto ja One Health Finland ry juhlistavat päivää yhteisellä keskustelutilaisuudella Helsingin yliopiston Tiedekulmassa. Tilaisuus on osa Tutkitun tiedon teemavuotta.

Yhteisen terveyden illassa perehdytään tarkemmin erityisesti metsäluonnon hyvää tekeviin vaikutuksiin, puhtaaseen veteen kaiken elämän elinehtona, sekä yksilön valintojen merkitykseen antibioottiresistenssin hallinnassa. Illan juontaa Helsingin yliopiston lehtori ja tieteen popularisoija Mikael Niku ja lavalla on Helsingin yliopiston, Turun yliopiston, THL:n ja Luken tutkijoita ja asiantuntijoita. Lyhyiden esitysten jälkeen on aikaa keskustelulle ja yleisön esittämille kysymyksille. Voit esittää kysymyksesi Flingan kautta.

Olet tervetullut joko paikan päälle tai striimin ääreen.

Milloin: keskiviikko 3.11.2021 klo 17–19

Missä: Tiedekulma & stream