Turun yliopiston lääketieteellinen tiedekunta ja Helsingin yliopiston maatalous-metsätieteellinen tiedekunta tiivistävät yhteistyötään

Turun yliopiston lääketieteellinen tiedekunta ja Helsingin yliopiston maatalous-metsätieteellinen tiedekunta ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jolla on tiedekunnille strateginen merkitys.

Sopimuksen myötä tiedekunnat lisäävät yhteistyötään ja panostavat yhdessä uusiin tutkimushankkeisiin sekä opetuksen kehittämiseen.

Yhteistyön tiivistämisen keskeinen osa on Turun yliopiston Flavoria-tutkimusalustan käyttöoikeuden avaaminen myös Helsingin yliopiston maatalous-metsätieteellisen tiedekunnan osastoille.

– Flavoria-tutkimusravintolassa on mahdollistaa tutkia ihmisten ruokavalintoja ja aitoja kokemuksia kestävän kehityksen ja terveyden näkökulmista, kertoo Mari Sandell, joka toimii professorina Helsingin yliopiston maatalous-metsätieteellisestä tiedekunnassa ja Turun yliopiston lääketieteellisessä tiedekunnassa.

Flavoria-kokonaisuuteen kuuluu lounasravintola, kahvila ja ainutlaatuinen ympäristöltään muunneltava Aistikattila, joka taipuu niin metsäksi kuin kaurapelloksikin.

Käytännössä Helsingin yliopiston maatalous-metsätieteellinen tiedekunta on ensimmäinen Turun yliopiston ulkopuolinen tiedekunta Flavorian tutkimuskäyttäjien joukossa.

Lue lisää Flavoria-tutkimusalustasta