One Health Day Tiedekulmassa

Tule mukaan One Health Day -tapahtumaamme 4.11.2019 kuulemaan lisää HOH Helsinki One Health -verkoston toiminnasta, yhteisen terveyden tutkimuksesta ja tieteen vaikutusmahdollisuuksista.

Maailman yhteisen terveyden päivä eli One Health Day on vuosittain marraskuun alussa.

HOH Helsinki One Health järjestää avoimen One Health Day -tapahtuman 4.11.2019 alkaen klo 15:00 Tiedekulman Stagella (Yliopistonkatu 4, Helsinki). Tänä vuonna tilaisuus pidetään englanniksi saavuttaaksemme koko tutkijakunnan sekä kansainvälisen yhteisön, ja tilaisuuteen ovat kaikki tervetulleita joko paikan päälle tai seuraamaan tilaisuutta suorana striiminä.

Miten bakteerien perimän tai koirien epilepsian tutkiminen edistää yhteistä terveyttä? Kuinka ihmisten, eläinten ja ympäristön terveys vaikuttavat toisiinsa? HOH - Helsinki One Health tutkimusverkosto yhdistää ihmisten, eläinten ja ympäristön terveyden tutkimuksen. Verkoston johtaja, Professori Olli Peltoniemi kertoo mikä Helsinki One Health on ja miksi siihen kannattaa kuulua, ja tuoreet HOH-apulaisprofessorit esittelevät uusinta tutkimusta 4.11. Tiedekulmassa.

HOH-verkoston johtaja, Professori Olli Peltoniemi: Helsinki Goes One Health
HOH apulaisprofessori Tarja Pääkkönen: Canine epilepsy as a translational model of human epilepsy
HOH apulaisprofessori Annamari Heikinheimo: Animals, humans and zoonotic antimicrobial resistance

Mukana myös Lääketeollisuus ry:n toimitusjohtajan Sanna Lauslahden puheenvuoro siitä, miten yhteisen terveyden tutkimuksella voidaan vaikuttaa päätöksentekoon. Lauslahti on koulutukseltaan hallintotieteiden tohtori ja hänellä on laaja kokemus päätöksenteosta terveyteen liittyvissä aiheissa myös aiemmasta tehtävästään kansanedustajana.

Tule mukaan tai seuraa ilmaista striimiä osoitteessa: https://www.helsinki.fi/fi/unitube/video/21229

Tilaisuus on avoin ja ilmainen, joten kaikki tutkijat, opettajat, opiskelijat, sidosryhmät, vaikuttajat ja kiinnostuneet kansalaiset lämpimästi tervetuloa!

Tilaisuuden FB-linkki: https://www.facebook.com/events/1840333786111856/