Helsinki One Health -päivä 2.11. Tiedekulmassa

Helsinki One Health -päivässä 2.11. Helsingin yliopiston tutkijat keskustelevat Tiedekulmassa ruokaturvallisuudesta, translationaalisesta lääketieteestä sekä eläinten terveydestä ja hyvinvoinnista.

Tilaisuus järjestetään Helsingin yliopiston Tiedekulmassa pe 2.11.2018 klo 14.00 - 16.00 osoitteessa Yliopistonkatu 4, Helsinki. Tilaisuus on kaikille avoin.

Eläinten terveys ja hyvinvointi

• Mikä seuraeläintä yskittää? - Koiralla voi olla keuhkotulehdus ja hevosella astma!
    Dos. Minna Rajamäki ja Dos. Anna Mykkänen
  • Mitä yhteistä kissojen ja pienten lasten lääkinnässä?
    Prof. Anne Juppo

Translationaalinen lääketiede

• Lääkekehityksen haasteet: Miten mallinnetaan ihmisen tauteja?
    Dos. Mikko Airavaara
  • Miten koirien geenipankki edistää ihmisten terveyttä?
    Prof. Hannes Lohi

Ruokaturvallisuus

• Älä syö salmonellaa!
    Yksikönjohtaja, dosentti Pirkko Tuominen, Riskinarvioinnin tutkimusyksikkö, Evira
  • Oletko joutunut elintarvikepetoksen uhriksi?
    Yliopistonlehtori Janne Lundén

Tilaisuuden järjestää HOH Helsinki One Health, jossa ovat mukana Helsingin yliopiston eläinlääketieteellinen, maatalous-metsätieteellinen, lääketieteellinen, farmasian ja valtiotieteellinen tiedekunta.

One Health Helsinki -tilaisuutta voi seurata suorana lähetyksenä tai tallenteena verkossa.

Samoissa tiloissa klo 16.30 alkaa kaikille avoin One Health Finland ry.:n järjestämä Antibioottiresistenssi-ilta, johon kuuluu luentoja sekä paneelikeskustelu.

Tervetuloa!

Facebook tapahtuma Helsinki One Health 2.11.
#helsinkionehealth

HOH Helsinki One Health

Yhteinen terveys – englanniksi One Health – -ajattelu näkee ihmisen osana eliökuntaa ja terveyden näiden yhteisenä asiana. HOH Helsinki One Health on tuore yhteisen terveyden tutkimuksen verkosto, joka perustettiin tukemaan ja koordinoimaan alan tutkimusta Helsingin yliopistossa. Yhteinen terveys on yksi yliopiston profiloitumisaloista, ja verkostolle suunnattiin mittava rahoitus toiminnan käynnistämiseen.