Suomalaisen asumisen tulevaisuus

Lämpimästi tervetuloa Helsingin yliopiston ja OP ryhmän järjestämään webinaariin suomalaisen asumisen tulevaisuudesta 16.6. klo 9-11!

Helsingin yliopisto ja OP ryhmä järjestävät yhdessä webinaariin, jossa keskustellaan suomalaisen asumisen tulevaisuudesta. Kaupungistuminen, elämisen monipaikkaistuminen, digitalisaatio ja asukkaiden yksilölliset tarpeet kaikki haastavat asumisen palveluntarjoajia. Omistamisen merkitys suomalaisille on vähentynyt, mikä näkyy vuokra-asumisen suosion kasvuna. Näyttäisi myös siltä, että tulevaisuudessa asuntomarkkinat myös jakautuvat entistä enemmän. Ovatko nämä uudet tredit tulleet jäädäkseen? Entä onko asumisen markkinoille tullut uusia toimijoita - keitä he ovat?

Edellä mainituista kysymyksistä ja trendeistä kuulet lisää webinaarissamme keskiviikkona 16.6. klo 9.00–11.00. Puhujina tilaisuudessa ovat muun muuassa ympäristö- ja ilmastoministeri Krista Mikkonen, OP ryhmän pääjohtaja Timo Ritakallio, Kaupunkitutkimusinstituutti Urbarian johtaja Mari Vaattovaara sekä monta muuta alansa asiantuntijaa. Lisätietoja ohjelmasta, puhujista ja tilaisuuteen ilmoittautumisesta löydät täältä. Lämpimästi tervetuloa!

Ohjelma:

9.00 Tervetuloa webinaariin!

Tuuli Kousa, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja, OP Ryhmä

9.05 Keynote: Suomen uusi Asuntopolitiikka

Krista Mikkonen, ympäristö- ja ilmastoministeri

9.25 Rahoittajan näkymä asumiseen

Timo Ritakallio, pääjohtaja, OP Ryhmä

9.50 Voittajien ja häviäjien Suomi – miten suomen asuminen eriytyy

Karla Kempas, toimittaja ja Veera Tegelberg, toimittaja

10.10 Paneelikeskustelu

Mari Vaattovaara, kaupunkimaantieteen professori, Helsingin yliopisto

Kaisu Christie, johtaja, Henkilöasiakkaan rahoitus ja asumisen palvelut, OP Ryhmä