Teologia ja uskonnontutkimus nosti sijoitustaan QS World University by Subject -yliopistorankingissa

Helsingin yliopiston teologian ja uskonnontutkimuksen ala nousi sijalle 49 oppiala- tai oppiainekohtaisessa QS World University by Subject -vertailussa.

QS World University by Subject–vertailu listaa yliopistoja akateemisen maineen, työnantajamaineen, julkaisukohtaisten sitaatioiden ja H-indeksin perusteella (lue lisää arviointiperusteista).

Teologisen tiedekunnan dekaani Antti Räsänen iloitsee tuloksesta.

– Hieno tulos, olen todella iloinen tiedekunnan noususta 50 parhaan joukkoon teologian ja uskonnontutkimuksen oppialakohtaisessa vertailussa. Tulos on saavutettu pitkäjänteisellä työllä. Olemme panostaneet tutkimukseen, kansainvälistymiseen ja työyhteisöömme. Viimeksi mainittuun sillä ajatuksella, että parhaat tulokset saavutetaan luovassa, luotettavassa ja positiivista ilmapiiriä ylläpitävässä yhteisössä.

Dekaani Räsänen kiittää hyvästä tuloksesta koko tiedekunnan väkeä, jokaista opettajaa, tutkijaa ja hallintohenkilöä.

– Uskon, että korkeatasoinen tutkimus, kuten Suomen Akatemian huippuyksiköt, muut kansainväliset tutkijaryhmät ja myös yksilölliset kontaktit sekä tutkijavierailut, on Helsingin yliopiston teologisen tiedekunnan vetovoimatekijä. Ilmeisesti olemme onnistuneet myös monessa muussa asiassa, kun tiedekunta on vertailun mukaan maineeltaan hyvä, arvostettu tiedeyhteisö, jossa on hyvä työskennellä.

Teologinen tiedekunta menestyi erinomaisesti myös vuosina 2018–2019 toteutetussa tutkimuksen arvioinnissa.