Ruralia hakee jälleen korkeakouluharjoittelijoita

Ruralia-instituutti tarjoaa vuonna 2019 useita harjoittelupaikkoja korkeakouluopiskelijoille.

Ruralia-instituutti ottaa vuosittain 6-10 harjoittelijaa työskentelemään instituutin hankkeissa 1-5 kuukauden ajaksi. Opiskelijoille avautuu maaseudun tutkimiseen ja maaseudun kehittämiseen liittyvä työelämä, keskeiset toimijat ja osaamisvaatimukset koko laajuudessaan. Ruralian harjoittelijat pääsevät seuraamaan näköalapaikalta tutkimus- ja kehittämisprojektien eri vaiheita. Harjoittelijoiden rekrytointi kirjataan projektisuunnitelmiin, jolloin harjoittelijoiden tehtävistä tulee tärkeä osa projektin toteuttamista. Harjoittelun kautta opiskelijat pääsevät mukaan monenlaisiin yhteistyöverkostoihin. Harjoittelu tarjoaa usein myös mahdollisuuden opinnäytetyön toteuttamiseen.

Ajankohtaiset hakuilmoitukset löytyvät allaolevista linkeistä. Harjoittelupaikkoja tulee lisää kuluvan vuoden aikana.

Ruralia-instituutin harjoittelupaikat eivät edellytä yliopiston harjoittelutukea.