Oikeustieteellisen tiedekunnan opiskelijavalinnan tulokset julkaistu

Yhteisvalinnassa Helsinkiin haki 4393 hakijaa eli 73 % kaikista hakijoista.

Opiskelijoiden oli tänä keväänä mahdollista hakea ensimmäistä kertaa ylioppilastodistuksen arvosanoilla oikeustieteellisen alan suomenkielisiin hakukohteisiin. Arvosanarajat muuttunevat merkittävästi ensi vuonna, kun todistusvalinta otetaan käyttöön kaikissa korkeakoulujen opiskelijavalinnoissa. Todistusvalinnassa huomioiduksi tuli jokainen valintakriteerit täyttävä ylioppilas. Todistusvalinnassa valittiin 110 uutta opiskelijaa, joista Helsinkiin 35.

Pisterajaksi todistusvalinnassa muodostui 41,5. Sen saavutti esimerkiksi arvosanoilla äidinkieli laudatur ja kahdesta muusta kokeesta eximia cum laude approbatur (pitkä) ja kahdesta muusta kokeesta eximia cum laude approbatur.

Helsingissä pisterajaksi muodostui 46 pistettä, joka oli saavutettavissa arvosanoilla äidinkieli eximia cum laude approbatur ja laudatur (pitkä) kahdesta kokeesta ja laudatur kahdesta muusta kokeesta. Ylioppilaskokeen pisteytystaulukko on nähtävissä oikeustieteet.fi -sivulla. Enimmäispistemäärä todistusvalinnassa oli 47,5 pistettä.

Pisterajaksi valintakokeessa muodostui 55/ enimmäispistemäärä 80 pistettä. Vuonna 2018 koepistekiintiössä oli pisterajana 62/ enimmäispistemäärä 80 pistettä.

Ruotsin kieltä taitavien valintakokeen tulokset on julkaistu opintopolku.fi -palvelussa hakijoille.

Helsingin yliopiston oikeustieteellinen tiedekunta toivottaa onnea uusille opiskelijoille. Tervetuloa opiskelemaan!

Lisätietoja: Oikeustieteellisen alan yhteishaun tulokset julkaistu