Kumpulan tiedekampus saapuu kotisohvallesi

Virtuaalikierros Kumpulassa -sivuston interaktiiviset videot vievät katsojan tutustumaan Kumpulan kampuksen tutkimus- ja opetustiloihin.

Helsingin yliopiston Kumpulan kampukseen pääsee nyt tutustumaan virtuaalisesti vaikka kotoa käsin. Virtuaalikierros Kumpulassa -sivustolle on koottu interaktiivisia videoita, jotka vievät katsojan kampuksen tutkimus- ja opetustiloihin. Videoita voi katsella myös Youtube-videoiden katseluun sopivilla VR-laseilla.

Tarjolla on viisi eri kiertokäyntiä kampuksen tiloissa ja laboratorioissa. Näytillä on tutkimusvälineistöä lasereista hiukkaskiihdyttimiin. Pääset myös kurkistamaan tutkijoiden arkeen työnsä ääressä.

– Haluamme tällä kierroksella tarjota ajasta ja paikasta riippumattoman mahdollisuuden tutustua Kumpulan kampukseen ja tutkimustiloihimme. Videot sopivat kaikille tieteestä kiinnostuneille koululaisista alkaen, kertoo yhteiskuntasuhteista vastaava varadekaani Samuli Siltanen matemaattis-luonnontieteellisestä tiedekunnasta.

– Virtuaalisella tutustumiskäynnillä pääsee myös paikkoihin, joihin ei voi turvallisuussyistä järjestää yleisövierailuja. Esimerkiksi radioaktiivisten aineiden ja lasersäteiden kanssa työskentelyä ei pääse tavallisilla yleisökierroksilla seuraamaan, Siltanen kertoo.

Virtuaalikierros Kumpulassa löytyy osoitteesta www.helsinki.fi/kumpulavr Tervetuloa tutustumaan!