Helsingin yliopisto mukana Oma kieli -kampanjassa

Oikeusministeriön kampanja paremman kieli-ilmapiirin puolesta kannustaa jokaista puhumaan omaa kieltään.

Kieli on tärkeä osa identiteettiäsi. Se kertoo siitä, kuka olet. Samalla kieli on vuorovaikutuksen väline, joka yhdistää sinut maailmaan ja auttaa ymmärtämään sitä. Kuunnellaan toisiamme. Jokaisen puhe on tärkeää. Hyvässä kieli-ilmapiirissä jokainen uskaltaa puhua omaa kieltään.

Helsingin yliopisto haluaa kantaa erityistä vastuuta kansallisesta kulttuurista ja kansalliskielten asemasta tieteen kielinä. Yliopisto ylläpitää ja kehittää aktiivista ja toimivaa kaksikielisyyttä. Täällä voit opiskella ja työskennellä sekä suomeksi, että ruotsiksi.

Tutustu Helsingin yliopiston kieliperiaatteisiin tässä.

Oma kieli -kampanja näkyy ja kuuluu kouluissa, oppilaitoksissa ja työyhteisöissä ympäri Suomen marras-joulukuussa 2020.

#omakieli #egetspråk