Digirikastetut oppimismaisemat -teos julkaistu

Teos on syntynyt osana Itä-Suomen johtamaa DigiCampus-kärkihanketta, alahankkeessa ’Oppimismaiseman uudelleensovittaminen’. Tutustu teoksen verkkoversioon. Kumppaneina tässä teoksessa olivat Itä-Suomen yliopisto, Tampereen yliopisto (myös painetun teoksen rahoittaja), Vaasan yliopisto sekä ko. alahankkeen vetäjänä Helsingin yliopisto.

Tutustu teoksen verkkoversioon!

Kirja rakentuu kahdesta osasta. Ensimmäisen osan muodostavat kahdeksan lyhyttä lukua, joissa kuvataan mitä on syytä huomioida kampuksien opetus- ja oppimistiloja uudistettaessa.

Toisen osan muodostavat kymmenen käytännön esimerkkiä – tapausta, joissa on jokin tila uudistettu ja muokattu vastaamaan uusia digitaalisuuden tuomia mahdollisuuksia.

Digirikastetut oppimismaisemat -teoksen julkistamis- sekä juhlistamistilaisuus

Ajankohdaltaan julkistaminen osuu hetkeen, jossa tila, tilassa oleminen, osallistuminen sekä käyttäjyys – muiden muassa – ovat jälleen murroksessa ja muutoksessa. Osaltaan näihin liittyvään keskusteluun teos ja siihen johtanut kehittämistyö ja tutkimus osallistuvat mitä ajankohtaisimmin.

Tilaisuudessa kuullaan juhlatervehdys sekä saatesanat kirjoittaneelta Tapio Määtältä (akateeminen rehtori, Itä-Suomen yliopisto) että Mari Wallsilta (rehtori, Tampereen yliopisto).

Ohjelma:

8:30—8:35      AVAUS: Niclas Sandström

8:35—8:50      JUHLATERVEHDYKSET:

akateeminen rehtori Tapio Määttä, Itä-Suomen yliopisto  &  rehtori Mari Walls, Tampereen yliopisto

8:45—9           KATSAUS TEOKSEEN: Suvi Nenonen & Niclas Sandström, Oppimismaiseman uudelleensovittaminen -tiimi

Tilaisuudessa julkaistaan myös teoksen digitaalinen verkkoversio.

Painettua kirjaa jaetaan tammikuussa Siltavuorenpenkereellä (5A, Caledonia Hub, tila K107) sadalle kiinnostuksensa ilmoittaneelle. Ajankohdasta ja jakelusta ilmoitetaan sähköpostitse. Tässä linkki painetun kirjan toivoville.

Osallistumislinkki (passcode 656 5035 6870): https://helsinki.zoom.us/j/65650356870

Lämpimästi tervetuloa!

Terveisin Niclas Sandström & Suvi Nenonen,

Oppimismaiseman uudelleensovittaminen -tiimin