Professori Veli-Matti Kerminen palkittiin aerosolitutkimuksen edistämisestä

Paljon siteerattu tutkija selvittää ilmakehän pienhiukkasten vaikutuksia ilmastoon.

Nordic Society for Aerosol Research on myöntänyt pohjoismaisen Aerosologist-palkinnon Helsingin yliopiston professori Veli-Matti Kermiselle. Palkinto myönnettiin aerosolitutkimuksen edistämisestä ja pohjoismaisen yhteistyön vahvistamisesta.

Professori Kerminen työskentelee Ilmakehätutkimuksen keskuksessa (INAR) Kumpulan kampuksella, jossa hän tutkii pienhiukkasia, niiden muodostumismekanismeja ja hiukkasten ilmastovaikutuksia. Hänet on listattu vuosina 2014-2016 maailman viitatuimpien geotieteiden tutkijoiden joukkoon, ja hän on myös osallistunut kansainvälisen ilmastopaneelin (IPCC) viidennen arviointiraportin kirjoittamiseen.

Palkinto myönnettiin alan NOSA-FAAR -symposiumissa Helsingissä 27.3.2018.

Kerminen yliopiston Tuhat-sivuilla

Yhteystiedot:
Veli-Matti Kerminen, veli-matti.kerminen@helsinki.fi, 02941 50873

Lisätietoja:
Risto Makkonen, risto.makkonen@helsinki.fi, 02941 51709
Minna Meriläinen-Tenhu, @MinnaMeriTenhu, 050 415 0316, minna.merilainen@helsinki.fi