Väitöskirjatutkija Christine Namdar osaksi Radikaaliksi kasvamassa? tutkimushanketta

Christinen väitöskirjatutkimus tarkastelee haavoittuvassa asemassa olevia nuoria ja heidän potentiaaliaan muutoksentekijöinä ja tulevaisuuden tiennäyttäjinä.

Christine "Tina" Namdar on työskennellyt erityisopettajana sosiaalisesti ja taloudellisesti vähävaraisilla alueilla Tukholmassa viimeiset 6 vuotta. Aloitettuaan sosiologian opinnot Lundin yliopistossa, Tina hankki sosiologian kandidaatin tutkinnon Warwickin yliopistosta Britanniasta ja suoritti myöhemmin maisterin tutkinnon samassa laitoksessa. Siellä hän jatkoi tutkimustaan kosmopoliittisuudesta normatiivisista sosiologisista näkökulmista käsin tarkasteltuna. Hän haastatteli muun muassa sotarikostuomioistuimen ihmisoikeusjuristeja tutkien tekijöitä, jotka vaikuttavat aloitteisiin sosiaalisen epäoikeudenmukaisuuden poistamiseksi kansainvälisen oikeuden viitekehyksessä. Hän jatkoi työskentelyä Warwick Business School Centerissä pienille ja keskisuurille yrityksille tutkien yritysten yhteisöllistä vastuuta. Tina sai äskettäin kandidaatin tutkinnon ja opettajan sertifikaatin Tukholman yliopistosta voidakseen jatkaa intohimoaan opettajana.

Vuosien varrella Tina on asunut neljässä eri maassa ja työskennellyt ja tehnyt vapaaehtoistyötä lukuisissa ympäristöissä monissa maissa, pääasiassa heikommassa asemassa olevien nuorten parissa, kuten lukutaitohankkeessa Botswanassa ja kansalaisjärjestöjen parissa Intiassa. Hän puhuu sujuvasti englantia, suomea, persiaa ja ruotsia. Omien maahanmuutto- ja syrjintäkokemustensa kautta hän pystyy samaistumaan tutkimiensa nuorten realiteetteihin ja mielenmaisemiin. Tina toteaa: "Tutkimiini nuoriin harvoin kiinnitetään huomiota heidän potentiaalinsa ja mahdollisuuksiensa suhteen, vaikka heistä puhutaankin usein ajatuksella, että heissä on tulevaisuutemme".

Radikaaliksi kasvamassa? tutkimusprojekti toivottaa Tinan lämpimästi tervetulleeksi joukkoonsa!