Uusi kulttuuri-, katsomus- ja kielitietoinen oppimateriaali esittäytyy Educa 2020 -messuilla

Mikä on Dialogikasvatus.fi? Mistä löydän Tähtijengin? Miten voin vahvistaa kulttuuri-, katsomus- ja kielitietoisen opetuksen näköaloja työssäni? Muun muassa näihin kysymyksiin löydät vastauksia Educa 2020 -tapahtumassa KUPERA-hankkeen messuständillä.

Kulttuuri-, katsomus- ja kielitietoinen perusopetus KUPERA -hanke on mukana opetusalan valtakunnallisessa koulutustapahtumassa Educa-messuilla 24.1.-25.1.2020. Tule tutustumaan KUPERA-hankkeen messuosastolla 6c30 uunituoreisiin, maksuttomiin opetusmateriaaleihin ja keskustelemaan materiaalien tekijöiden kanssa! Tervetuloa myös seuraamaan paneelikeskustelua perjantaina 24.1. klo 17 otsikolla Moninaisuus koulun vahvuutena. Avaimia kulttuuri-, katsomus- ja kielitietoiseen opetukseen.

KUPERA-hankkeen messuosastolla 6c30 tapahtuu:

Perjantai 24.1.2020

klo 11-12
Dialogikasvatus.fi! Löydä uudesta verkkoportaalista välineitä myös demokratia- ja ihmisoikeuskasvatukseen
UNESCO-professori Arto Kallioniemi ja projektisuunnittelija Tuija Kasa, Demokratia- ja ihmisoikeuskasvatuksen kehittäminen opettajankoulutuksessa -hanke

klo 12-13
Katsomusdialogiharjoitusten järjestämisestä: vinkkejä dialogitaitojen vahvistamiseen

projektisuunnittelija Heidi Rautionmaa

klo 13-14
Dialogikasvatus.fi. Uusi verkkoportaali tarjoaa materiaalia ja tietoa kulttuuri- ja katsomustietoisen kasvatuksen vahvistamiseen

projektisuunnittelija Niina Putkonen ja Kulttuuri- ja uskontofoorumi FOKUS ry:n kasvatustyöryhmän puheenjohtaja Anuleena Kimanen

klo 14-15
Tähtijengi – kielen supersankarit! Uusi, maksuton äidinkielen ja kirjallisuuden oppimateriaali nyt saatavilla!

projektisuunnittelija Tanja Viinikainen ja kuvittaja Riina Hirvonen

klo 15-16
Kielet, kulttuurit ja katsomukset perusopetuksen oppimateriaaleissa

tohtorikoulutettava Henri Satokangas, tohtorikoulutettava Salla-Maaria Suuriniemi ja projektipäällikkö Marja Tamm

klo 18-19
Uusi, avoin verkkokurssi kohtaavaan kasvatukseen: Kulttuuri-, katsomus- ja kielitietoinen opetus

yliopisto-opettaja Marjaana Kavonius ja projektisuunnittelija Niina Putkonen

Lauantai 25.1.2020

klo 11-12

projektisuunnittelija Heidi Rautionmaa

klo 12-13
Kielet, kulttuurit ja katsomukset perusopetuksen oppimateriaaleissa

tohtorikoulutettava Henri Satokangas ja projektipäällikkö Marja Tamm

klo 13-14

projektisuunnittelija Tanja Viinikainen ja kuvittaja Riina Hirvonen

klo 14-15

Kulttuuri- ja uskontofoorumi FOKUS ry:n toiminnanjohtaja Marja Laine ja Kulttuuri- ja uskontofoorumi FOKUS ry:n kasvatustyöryhmän puheenjohtaja Anuleena Kimanen

klo 15-16

yliopisto-opettaja Marjaana Kavonius ja projektisuunnittelija Niina Putkonen

Paneelikeskustelu avaa näkökulmia moninaisuuteen koulun vahvuutena

Educan ohjelmassa on myös KUPERA-hankkeen järjestämä paneelikeskustelu Moninaisuus koulun vahvuutena. Avaimia kulttuuri-, katsomus- ja kielitietoiseen opetukseen. Paneelissa keskustelevat UNESCO-professori Arto Kallioniemi, Helsingin yliopisto, monikielinen ohjaaja Mukhtar Abib, Helsingin kaupunki, tutkijatohtori Saija Benjamin, Helsingin yliopisto, katsomusaineiden didaktiikan yliopistonlehtori, katsomusaineiden aineenopettaja Marjaana Kavonius, Helsingin yliopisto, romaniaktiivi Leif Hagert ja Kulttuuri-, katsomus- ja kielitietoinen perusopetus KUPERA -hankkeen projektisuunnittelija, äidinkielen ja kirjallisuuden aineenopettaja Tanja Viinikainen, Helsingin yliopisto. Paneelin juontavat projektisuunnittelija Niina Putkonen, Helsingin yliopisto ja toiminnanjohtaja Marja Laine, Kulttuuri- ja uskontofoorumi FOKUS ry. Tervetuloa kuuntelemaan paneelikeskustelua perjantaina 24.1. klo 17-17.45, paikkana Tahto-lava!

Lue lisääTähtijengi-oppimateriaali julkistetaan Educassa!