Tuore rehtoribarometri tarjoaa uutta tietoa suomalaisten rehtoreiden hyvinvoinnista

Suomalaiset rehtorit ovat uuden hyvinvointitutkimuksen mukaan työstään innostuneita ja kokevat tekevänsä tärkeää työtä. Huolta herättää kuitenkin työhönsä uupuneiden ja uupumisvaarassa olevien suuri määrä. Työn muutos sekä huoli opettajista ja oppilaista näkyy tutkimustuloksissa.

Suomalaisten rehtoreiden terveyttä ja hyvinvointia on tutkittu ensimmäistä kertaa näin laajasti. Suomen Rehtorit Ry:n käynnistämän rehtoribarometri-tutkimuksen ovat toteuttaneet aivotutkija, professori Minna Huotilainen ja kasvatustieteen professori Katariina Salmela-Aro Helsingin yliopistosta sekä australialainen professori Philip Riley. Tutkimus on osa kansainvälistä Principal Health -tutkimushanketta.

Rehtorit Ry:n julkaisema tiedote tutkimustuloksista on luettavissa pdf-versiona.