Kokoelmapoliittinen ohjelma 2019

Helsingin yliopistomuseon uusi kokoelmapoliittinen ohjelma on julkaistu.

Yliopistomuseon kokoelmat ovat aihepiiriltään laajat. Ne sisältävät esimerkiksi monenlaisia mielenkiintoisia tieteellisiä laitteita, lääketieteen ja sairaanhoidon historiaa niin esineinä kuin valokuvinakin, käsityötieteen tekstiilikokoelmat, Suomen suurimman muotokuvakokoelman ja rakennuspiirustuksia yliopiston monista upeista vanhoista kiinteistöistä. Museon  kokoelmatoiminnan puitteet, toimintaperiaatteet ja tavoitteet määritellään kokoelmapoliittisessa ohjelmassa. Siinä esitellään kokoelmia ja niiden syntyhistoriaa sekä kokoelmien kartuttamisen, ylläpidon ja saavutettavuuden periaatteita. Kokoelmapoliittisen ohjelman sisältöä arvioidaan säännöllisesti ja sitä päivitetään tarvittaessa.

Kokoelmapoliittinen ohjelma on luettavissa ja ladattavissa verkkosivuiltamme: https://www.helsinki.fi/fi/helsingin-yliopistomuseo/kokoelmat.

Lisätietoja:
Kokoelmapäällikkö Jaana Tegelberg