StratKIT-hanke järjestää: Itämeren alueen konferenssi kestävistä julkisista ruokapalveluista Tallinnassa 12.-13.11.2019

StratKIT-hanke järjestää Tallinnassa konferenssin, joka kokoaa yhteen julkisten ruokapalveluiden parissa toimivia tahoja Itämeren alueelta. Osallistujat voivat edustaa julkisia hankintoja, julkisia ruokapalveluita, viranomaisia, tavarantoimittajia, asiakkaita sekä muita sidosryhmiä. Tapahtumassa kuullaan julkisten ruokapalveluiden nykytilanteesta ja kehityskuluista koko Itämeren alueella sekä kehitetään yhdessä innovatiivisia strategioita kestäville julkisille ruokapalveluille.

“A Taste of Sustainability – Mobilizing Public Procurement and Catering Services in the Baltic Sea Region”

TERVETULOA mukaan kuulemaan ja keskustelemaan sekä kehittämään julkisista ruokapalveluista yhä kestävämpiä! Tapahtuma tarjoaa tilaisuuden myös verkostoitua eri maista tulevien asiantuntijoiden kanssa.

Ajankohta: 12.-13.11.2019

Paikka: Viro, Tallinna, Hotel Meriton Conference & Spa Tallinn, Toompuiestee 27

Tapahtuman aiheina mm.:

• Ajankohtaiset kehityssuunnat kohti kestävämpiä julkisia hankintoja ja ruokapalveluita EU:ssa ja Itämeren alueella
  • Parhaiden käytäntöjen esittelyjä Itämeren alueelta
  • Tutustumiskäynti koulun ruokapalveluun Tallinnassa
  • Esitysten lisäksi keskustelemme ja työskentelemme pienryhmissä, joissa pyrimme löytämään julkisille ruokapalveluille uusia työkaluja ja tapoja toimia entistä kestävämmin.

Ohjelma ja ilmoittautuminen:

Järjestäjät: StratKIT-hankkeen kansainvälinen hankekonsortio, mukana järjestelyissä suomalaiset hankepartnerit Helsingin yliopisto Ruralia-instituutti ja Ammattikeittiöosaajat ry

Lisätietoja: projektipäällikkö Leena Viitaharju leena.viitaharju@helsinki.fi

Lämpimästi tervetuloa Tallinnaan!

Tilaisuus on osa Innovatiivisia strategioita julkisille ruokapalveluille: Kestävyystyökalu Itämeren alueelle (StratKIT) –hanketta, joka on toiminnassa vuosina 2019-2021. Hankkeen tavoitteena on kartoittaa julkisten ruokapalvelujen nykytilanne ja osaamistaso, mallintaa kestävän kehityksen dynamiikkaa, sekä rakentaa käytännön kestävyystyökalu julkisen ruokapalvelusektorin käyttöön. Hanketta rahoittaa Interreg Baltic Sea Region, ja mukana on toimijoita Suomen lisäksi myös Puolasta, Saksasta, Tanskasta, Venäjältä ja Virosta.