Oikeus ja kestävyys kokosi yhteen tiedekuntalaiset

Oikeuden ja kestävyyden suhde oli aiheena, kun opiskelijat, tutkijat ja alumnit kokoontuivat yhteen Tiedekulmaan keskiviikkona 11.3.2020.

Tilaisuus alkoi oikeustieteellisen tiedekunnan tervehdyksellä, jonka esitti dekaani Pia Letto-Vanamo. Tästä jatkettiin professori Niko Soinisen sekä professori Ellen Eftestöl-Wilhelmssonin avauspuheenvuoroilla. Niko Soininen avasi keskustelun otsikolla ”Paljon puhetta, vähän tekoja: onko oikeus valmis kestävyysmurrokseen?”

Kaksikielinen tilaisuus jatkui ruotsiksi, kun Ellen Eftestöl-Wilhelmsson puhui siviilioikeuden ja kestävyyden suhteesta otsikolla ”Hur kan civilrätten utnyttjas för att främja en hållbar utveckling?”

Tämän jälkeen ilta jatkui paneelikeskustelulla, johon osallistuivat:

Michael Ristaniemi, johtaja, kestävä kehitys, Metsä Group

Kaisa Korhonen-Kurki, ohjelmajohtaja/tutkimuskoordinaattori, Kestävyystieteen instituutti, HY

Emilie Yliheljo, erityisasiantuntija, Työ- ja elinkeinoministeriö

Casper Herler, toimitusjohtaja, Borenius Asianajotoimisto Oy

Illan päätteeksi nautittiin ilmastoystävällisistä tarjoiluista, sekä ennen kaikkea toisten seurasta!

Katso tilaisuuden tallenne.