Osallistumalla hyvinvointia - maaseuduilla ja kaupungeissa -pienoisseminaari 27.9.2018 Mikkelissä

Ruralia-instituutti ja hankekumppanit toivottavat kaikki hyvinvoinnista ja osallisuudesta kiinnostuneet tervetulleiksi pienoisseminaariin Mikkeliin. Seminaari on samalla Paikkaperustainen hyvinvointitieto ja Oppia aluevaikuttamiseen -hankkeiden päätöstapahtuma. Tilaisuudessa kuullaan Ruralia-instituutin tuoreiden hankejulkaisujen esittelyt, asiantuntija- ja kommenttipuheenvuoroja sekä käydään kiinnostavaa, tulevaisuuteen suuntaavaa keskustelua. Kutsuttuna alustajana kuulemme Tulevaisuuden tutkimuskeskuksen tutkimusjohtaja Tuomas Kuhmosen esityksen Tulevaisuuden elinvoima- ja hyvinvointihaasteista.

Seminaariaika: Torstai 27.9.2018 klo 12.30 - 15.30
Seminaaripaikka: Mikkelin yliopistokeskuksen Unica-rakennus, Lönnrotinkatu 5, Mikkelin kesäyliopiston luokka 117, 1. krs
Ilmoittautuminen viimeistään 25.9.2018 tästä linkistä.
Tilaisuus on maksuton ja avoin kaikille aiheesta kiinnostuneille.

Seminaarin ohjelma (pdf):
12.30 – 12.35  Tilaisuuden avaus, hyvinvointikoordinaattori Arja Väänänen,  Mikkelin kaupunki

12.35 – 13.15   Tulevaisuuden elinvoima- ja hyvinvointihaasteet – kohti systeemistä jäsennystä, tutkimusjohtaja Tuomas Kuhmonen, Tulevaisuuden tutkimuskeskus, Turun yliopisto.

13.15 – 14.00  Hyvinvointitiedosta toimintaa ja paikkaperustaisia hyvinvointiratkaisuja -pienoisjulkaisun esittely, tutkimusjohtaja Torsti Hyyryläinen ja projektipäällikkö Päivi Pylkkänen, Ruralia-instituutti

Kommenttipuheenvuoro ja yleisökeskustelua, avaajana kunnanjohtaja Niina Kuuva, Puumalan kunta

14.00 – 14.15  Kahvi- ja jaloittelutauko

14.15 – 15.00  Oppia aluevaikuttamiseen – aluejohtokunnat maaseutualueiden osallistumiskäytäntönä tulosten esittelyä, projektipäällikkö Päivi Pylkkänen, Ruralia-instituutti

Kommenttipuheenvuoro ja yleisökeskustelua, avaajana aluejohtokunnan puheenjohtaja Maija-Liisa Paananen, Anttolan aluejohtokunta

15.00 – 15.30  Muut kommentit ja vapaata keskustelua. Tilaisuuden päätös.

Tervetuloa seminaariin! Ohjelmaa saa mielellään välittää eteenpäin ja kutsua mukaan aihepiiristä kiinnostuneita osallistujia ylitse kunta- ja sektorirajojen!

Lisätietoja:
Päivi Pylkkänen
p. 044 3366 919

Paikkaperustainen hyvinvointitieto ja elinvoimakunnan hyvinvointiratkaisut -hanketta rahoittavat Euroopan aluekehitysrahasto , Etelä-Savon maakuntaliitto ja Mikkelin kaupunki ajalla 1.11.2016 - 30.10.2018. Oppia aluevaikuttamisesta - aluejohtokunnat maaseutualueiden osallistumiskäytäntönä -selvitystä rahoittavat Euroopan maaseuturahasto ja Etelä-Savon ELY-keskus.