Tutustu kandiohjelmaan

Tutustu maataloustieteiden opiskeluun ja ainutlaatuiseen opiskeluympäristöön Helsingin yliopiston Viikin kampuksella.
Maataloustieteiden kandiohjelman opiskelijat kertovat, mikä opiskelussa on parasta

Maataloustieteiden kandiohjelman opiskelijat kertovat videolla, miksi he hakivat opiskelemaan maataloustieteitä, mikä opiskelussa on parasta sekä mitä tulevaisuuden ajatuksia heillä on työelämästä.

Tervetuloa opiskelemaan Viikkiin ja osaksi opiskelijajärjestö Sampsaa!

Tervetuloa Viikkiin opiskelemaan maailman tärkeintä alaa ja ratkomaan globaaleja haasteita ruoantuotannossa! Tervetuloa myös osaksi ihanaa opiskelijajärjestöämme Sampsaa. Täällä pääset kokemaan monenlaista ja verkostoitumaan alan ihmisten ja yritysten kanssa. Menoa ja vilskettä riittää ja jokaiselle löytyy varmasti mieluista tekemistä opiskelujen oheen!

Maataloustieteiden kandiohjelman viiden erikoistumismoduulin lyhyet esittelyt

Maataloustieteiden kandiohjelmassa on viisi vaihtoehtoista erikoistumismoduulia: agroteknologia, kasvintuotatotieteet, kotieläintiede, maaperä- ja ympäristötiede sekä maatalousekonomia. Ensimmäisen opiskeluvuoden yhteisten opintojen jälkeen pääset erikoistumaan yhteen näistä moduuleista syvemmin.

Katso oikealta lyhyet esittelyvideot kustakin viidestä MAAT-erikoistumismoduulista.

Maa­ta­lous­tie­tei­den kan­dioh­jel­mas­sa on mo­ni­puo­li­nen si­säl­tö

Maa­ta­lous­tie­tei­den kan­dioh­jel­mas­sa on mo­ni­puo­li­nen si­säl­tö. Opintoihin kuuluu agroteknologia, kasvintuotantotieteet (agroekologia, kasvinjalostus ja -biotekniikka, kasvinviljelytiede, kasvipatologia, maatalouseläintiede, puutarhatiede), kotieläintiede (kotieläinten jalostustiede, -ravitsemustiede, -hyvinvointi ja terveys), maaperä- ja ympäristötiede sekä maatalousekonomia.

Videolla kerrotaan ohjelman opinnoista ja siitä, mihin voit valmistua ja työllistyä opiskelemalla maataloustieteitä.

Tervetuloa opis­ke­le­maan maa­ta­lous­tie­tei­tä!

Tervetuloa Viikkiin opiskelemaan maataloustieteitä!

Maataloustieteiden kandiohjelmassa harjoitellaan työelämätaitoja

Maataloustieteiden kandi- ja maisteriohjelmien kursseilla harjoitellaan monia työelämässä tarvittavia taitoja, kuten

• oman osaamisen tunnistamista ja kuvaamista
  • CV:n laatimista
  • projektisuunnitelman tekemistä
  • pitchaamista ja
  • vieraan kielen käyttöä.
Maataloustieteilijät työllistyvät hyvin

Kandi- ja maisteriopintojen aikana on monia mahdollisuuksia tutustua työnantajiin. Videolla on tunnelmia yhdestä kohtaamistilaisuudesta. Tiesithän myös, että meiltä voi valmistua agronomiksi!

Opis­ke­li­ja­jär­jes­tö Samp­san ak­tii­vi­nen ke­vät

Opis­ke­li­ja­jär­jes­tö Samp­san ak­tii­vi­nen ke­vät -videolla näet väläyksiä siitä, mitä kaikkea opiskelijajärjestö puuhaa. Sampsa ry on Maatalousylioppilaiden yhdistys, jonka toimintaan pääset halutessasi osallistumaan. Vilkaise myös Sampsan arkisto aikaisemmista toiminnan esittelyvideoista.

Viikin kampuksen esittelyvideo

Katso Viikin kampuksen esittelyvideo englanniksi. Maataloustieteitä opiskellaan Viikin vireällä ja vihreällä kampuksella, joka sijaitsee lähellä Helsingin keskustaa, mutta silti Viikissä on maalaistunnelmaakin.