Aineiston noutopalvelu jatkuu Kaisa-talossa ja Viikissä, muut kirjaston toimipaikat kiinni 23.5.21 asti

Yliopiston kirjaston rajatut palvelut jatkuvat toistaiseksi ainakin 23.5. asti. Kumpula, Terkko, Aleksandria ja Minerva ovat edelleen suljettuina. Viikin Pop-up Kirjasto sulkeutuu kahdeksi viikoksi remonttitöiden vuoksi 24.5. alkaen.
  1. Kurssikirjakokoelma on käytettävissä sekä Kaisa-talon sisääntulokerroksessa että Viikin Pop-up Kirjastossa Infokeskuksen 4. kerroksessa: Voit hakea paikalla olevia kirjoja suoraan kokoelmahyllystä ja lainata ne itsepalveluna automaatilla. Kaisa-talon sisääntulokerroksessa myös lyhytlaina- ja tukiaineistokokoelmat ovat käytettävissä.
  2. Muut aineistot varataan Helkassa etukäteen ja noudetaan itsepalveluna kirjojen noutoalueelta. Vain yksi henkilö kerrallaan noutoalueelle.
  3. Viikin Pop-up Kirjasto on kokonaan suljettu 24.5.-6.6. välisen ajan Infokeskuksen muutostöiden vuoksi.

Lisää poikkeustilanteen ohjeita on kirjaston verkkosivuilla. Verkkosivuilta löydät myös kaikki sähköiset yhteydenottokanavat kirjastoon.

Muutoksia kirjaston palveluihin voi poikkeustilanteen aikana tulla nopeasti. Kirjasto seuraa Helsingin yliopiston, Suomen valtion, HUS:n ja THL:n poikkeustilanteen suosituksia ja määräyksiä.

Poikkeuksia aukioloajoissa helatorstaina

Keskiviikkona 12.5. Kaisa-talo ja Viikki ovat normaalisti auki. Helatorstaina 13.5. kirjastot ovat kiinni.

Kampuskirjastot Kumpulassa ja Meilahdessa sekä Oppimiskeskukset Minerva ja Aleksandria pidetään edelleen kokonaan suljettuina 23.5. asti.

Muista tur­val­li­nen asiointi ja väl­tä tur­haa oles­ke­lua kir­jas­ton ti­lois­sa

Pitämällä huolta itsestäsi pidät huolta myös muista.

• Tule kirjastoon vain terveenä. Vältä pitkäkestoista ja turhaa oleskelua kirjaston tiloissa, asioi ripeästi.
  • Käytä kasvomaskia.
  • Huolehdi hyvästä käsi- ja yskimishygieniasta.
  • Pidä riittävä etäisyys muihin asiakkaisiin ja henkilökuntaan.
  • Kaikkien kirjaston käyttäjien tulee noudattaa kirjastossa esillä olevia koronapoikkeustilan toimintaohjeita.