Yliopistollinen eläinsairaala huolehtii entistä paremmin verenluovuttajakoirien ja -kissojen terveydestä

Verenluovuttajat ovat meille sankarikoiria ja -kissoja, joiden vaivannäkö pelastaa usein vakavasti sairastuneen lemmikin hengen. Verenluovuttajat ovat luonnollisesti Yliopistollisen eläinsairaalan veripankin toiminnan elinehto ja me haluamme huolehtia näiden sankarikoirien ja -kissojen terveydestä mahdollisimman hyvin.

Säännöllinen terveystarkastus, veriarvojen seuranta sekä voimassaolevat rokotukset ovat perusta hyvälle terveydelle. Lisäksi punkeilta suojautuminen lämpimänä vuodenaikana ennaltaehkäisee sairastumista punkkivälitteisiin sairauksiin.

Yliopistollisen eläinsairaalan veripankin säännölliset verenluovuttajat (kahdesta kolmeen verenluovutusta vuodessa) saavat jatkossa veloituksetta vuosittaisen terveystarkastuksen, verinäytetutkimukset sekä rokotukset. Lisäksi veripankki tarjoaa verenluovuttajakoirille veloituksetta kuuden kuukauden ajaksi punkeilta suojaavan lääkityksen (Simparica® tabletti).

Verenluovuttajien terveystarkastuksesta, rokotuksista ja punkkilääkityksestä sovitaan veripankin hoitajan kanssa luovutuskäyntien yhteydessä.