Professori Kari Heliövaaran muotokuva paljastettiin Viikissä

Professori Kari Heliövaaran muotokuva paljastettiin 4. marraskuuta Viikissä. Muotokuvan on toteuttanut valokuvaaja Wilma Hurskainen.

Helsingin yliopiston maatalous-metsätieteellisen tiedekunnan metsätieteiden osaston professori Kari Heliövaaran (s. 1954) muotokuva on paljastettu Viikissä. Muotokuvan paljastivat dekaani Ritva Toivonen ja kansleri Kaarle Hämeri.

Professori Kari Heliövaara väitteli Helsingin yliopistossa vuonna 1984. Hän aloitti metsäentomologian professorina 1994 ja toimi tässä tehtävässä lähes neljännesvuosisadan, vuoden 2018 loppuun.

Professori Heliövaara on merkittävä tieteentekijä ja myös taiteellinen lahjakkuus, tietokirjailija ja tieteen popularisoija. Hän on piirtänyt tuhansia hyönteisiä, jotka ovat tulleet tutuiksi metsähyönteisiä esittelevistä kirjoista ja julisteista.

Muotokuva luovutettiin Helsingin yliopiston taidekokoelmiin, ja se sijoitetaan Viikissä Metsätieteiden taloon.