Lääketutkimuksen päivä 8.12. - tule mukaan webinaariin kuulemaan, miten kestävyys toteutuu farmasian tutkimuksessa ja opetuksessa

Helsingin yliopiston farmasian tiedekunnan perinteinen lääketutkimuksen päivä tarjoaa mahdollisuuden tutustua tiedekunnan tutkimuksen ja opetuksen uusimpiin tuuliin. Tapahtuma järjestetään tänäkin vuonna verkossa.

Liity mukaan 8. joulukuuta kello 9–11 webinaariimme kuuntelemaan uusinta uutta farmasian tiedekunnasta! Tänä vuonna perinteisessä lääketutkimuksen päivässä keskitymme erityisesti kestävyysaiheisiin ja siihen, miten ne tulevat näkymään farmasian tutkimuksessa ja opetuksessa tulevaisuudessa – sekä kotimaan näkökulmasta että kansainvälisesti.

Ilmoittaudu tilaisuuteen – saat ennen tilaisuutta sähköpostiisi linkin striimiin. Vielä ehdit mukaan!

OHJELMA 8.12.2021 kello 9–11:

Yliopiston tervehdys, kansleri Kaarle Hämeri
Tervetulotoivotus, dekaani, professori Jouni Hirvonen

Kestävyystutkimus Helsingin yliopistossa – uudet aloitteet maailman parhaaksi

• HELSUS – Kestävyystieteen instituutin esittely, johtaja Anne Toppinen
  • Lääkkeiden kestävä käyttö yhteiskunnassa – millaista tutkimusta tarvitaan?, professori Anna-Riia Holmström
  • Kestävän lääkekehityksen tutkimushankkeet farmasian tiedekunnassa, apulaisprofessori Tiina Sikanen
  • Farmasian kestävyysopetuksen polku kohtaa digitaaliset oppimisympäristöt, varadekaani yliopistonlehtori Mia Siven
  • How do we create the effective, safe and sustainable drug treatments of the future: farmasian uusi kansainvälinen maisteriohjelma, yliopistonlehtori Leena Hanski

Yhteenvetoa ja keskustelua