Eläinten hyvinvointifoorumi 2020 - Hyvinvoinnin parantamisen keinot: valvontaa ja vapaaehtoisuutta

Eläinlääketieteellisen tiedekunnan Eläinten hyvinvoinnin tutkimuskeskus järjestää perinteisen eläinten hyvinvointifoorumin nyt vain verkossa 8.12. klo 16:30 alkaen Tänä vuonna perehdytään eläinten hyvinvoinnin edistämisen keinoihin. Luennoimassa on kaksi eäinsuojeluvalvonnasta tutkimusta tekevää tohtorikoulutettavaa sekä Eläinten hyvinvointikeskuksen (EHK) johtaja Satu Raussi.

OH­JEL­MA

16:30 Eläinsuojeluilmoitukset ja niiden vaikutukset Pääkaupunkiseudulla, tohtorikoulutettava ELL Elli Valtonen , Eläinlääketieteellinen tiedekunta, HY
17:00 Eläinsuojelutyö valvontaeläinlääkärien ja tuottajien kokemana, tohtorikoulutettava ELL Sofia Väärikkälä, Eläinlääketieteellinen tiedekunta, HY
17:30 Mitä hyvää eläinperäisten tuotteiden hyvinvointimerkki tuo eläimille?  johtava tutkija Satu Raussi, Eläinten hyvinvointikeskus ( EHK)

Seminaari on tänä vuonna ainoastaan netissä:

Tilaisuus on ilmainen eikä etukäteisilmoittautumista tarvita.

Tervetuloa!

Yhteyshenkilö: dosentti Laura Hänninen: laura.hanninen@helsinki.fi,  p. 050 4151180

Li­sä­tie­to­ja:
ELL Sofia Väärikkälä, sofia.vaarikkala@helsinki.fi
ELL Elli Valtonen, elli.valtonen@helsinki.fi
johtaja Satu Raussi, EHK, satu.raussi@luke.fi
FaceBook tapahtuma: linkki

Eläinten hyvinvointifoorumit vuodesta 2009

Vuonna 2008 suomalainen eläinlääkärien omistama eläinlääkeyritys Vetcare ehdotti eläinlääketieteellisen tiedekunnan professori Hannu Saloniemelle, että kotimaisia eläinten hyvinvointitieteen tutkimustuloksia esiteltäisiin kaikille avoimessa eläinten hyvinvointifoorumissa. Siitä lähtien hyvinvointifoorumeja on järjestetty vuosittain. Ensin tapahtumat olivat vain yleisötilaisuuksia, mutta aika pian niitä alettiin myös striimata ulos. Tänä vuonna tapahtuma on vain netissä.

2020 Hyvinvoinnin parantamisen keinot: valvontaa ja vapaaehtoisuutta
2020 Hevosten suun kiputilat (siirretty v:lta 2019)
2018 Monilajinen kipu
2017 Eläinten hyvinvointi ennen, nyt ja tulevaisuudessa