Drug Research Day 2019

Farmasian tiedekunnan tutkijat kertovat uusimmasta lääketutkimuksesta. Tule mukaan, osallistu keskusteluun Tiedekulmassa 9.12.2019 tai seuraa tapahtumaa verkossa!

Tilaisuus on kaikille avoin ja maksuton.

Tiedekunnan tarjoamaan aamukahviin (kello 8.30–9.00) ilmoittautuminen on päättynyt, mutta kahvia ja pikkupurtavaa voi ostaa myös Tiedekulman tiloissa olevasta kahvilasta.

STAGELLA KELLO 9.00–11.00:

• Päivi Tammela, professori, farmaseuttisten biotieteiden osasto: Uusia antibiootteja metsästämässä
  • Henri Xhaard, yliopistotutkija, farmaseuttisen kemian ja teknologian osasto: Developing small molecule inhibitors to target enzymes in protozoan parasites (Malariaa aiheuttavan alkueläimen entsyymitoimintaa haittaavien molekyylien kehittäminen. Esitys englanniksi)
  • Tomi Rantamäki, apulaisprofessori, farmakologian ja lääkehoidon osasto, farmasian tiedekunta ja SleepWell-tutkimusohjelma, lääketieteellinen tiedekunta: Nopea hoitovaste masennukseen – unestako vastaus löytyy?
  • Heidi Kidron, yliopistotutkija, farmaseuttisten biotieteiden osasto: Hur påverkar individuell variation i transportproteiner läkemedelsresponsen? (Miten yksilöllinen vaihtelu kuljetusproteiineissa vaikuttaa lääkeainevasteeseen? Esitys ruotsiksi)
  • Timo Laaksonen, professori, farmaseuttisten biotieteiden osasto: Farmaseuttinen nanoteknologia
  • Anna-Riia Holmström, apulaisprofessori, HOH Helsinki One Health -tutkimusverkosto: Lääkehoidon riskit hallintaan!

Juontajina toimivat professorit Jari Yli-Kauhaluoma ja Vincenzo Cerullo.

Tapahtuma on kolmikielinen (suomi-ruotsi-englanti).

Suora verkkolähetys ja tallenne (tallenne katsottavissa pari päivää tapahtuman jälkeen)

Tapahtuma Facebookissa

#ftdk #drugresearch #farmasia