Oppilaitosten on pystyttävä vastaamaan muuttuvan yhteiskunnan, yhä moninaisempien oppilasryhmien ja uudistuvien oppimisympäristöjen asettamiin haasteisiin. Kasvatus- ja opetusalan johtajuuden tutkimus- ja koulutusryhmä KAJO tekee tutkimusta kasvatus- ja opetusalan johtajuuden kehittämisen tueksi. Ryhmä koostuu tutkijoista ja kouluttajista, joilla on yhteiset tavoitteet kasvatus- ja opetusalan johtajuuden kehittämisessä. Ryhmän toiminta rakentuu eri hankkeissa tehtävästä tutkimus-, koulutus- ja kehittämistyöstä. KAJOn tutkijat ja kouluttajat tekevät kansallisesti yhteistyötä muiden yliopistojen kasvatus- ja opetusalan johtajuuden tutkijoiden sekä Opatushallistuksen että opatus- ja kulttuuriministeriön asiantuntijoiden kanssa. Kansainvälisesti KAJO tekee aktiivisesti yhteistötä useiden eri maiden yliopistojen tutkijoiden kanssa. Lisäksi KAJO-ryhmä kokoaa yliopiston lukuvuoden aikana säännöllisesti jatkopiskelijoita ja muita johtajuuden tematiikasta kiinnostuneita yhteiseen seminaariin esittelemään ja keskustelemaan tuoreista tutkimustuloksista sekä alan ilmiöistä. Tervetuloa tutustumaan koulutus- ja tutkimusryhmä KAJOn toimintaan, koulutuksiin ja tutkimustuloksiin.
KAJO tutkimusportaalissa

KAJO sosiaalisessa mediassa

@HyKajo

This morning @ECER_EERA 2021 conference, Lauri Heikonen and I presented our paper discussing how teachers perceive… twitter.com/i/web/status/1…

Tutkijoidemme tuore julkaisu varhaiskasvatuksen pegagogisesta johtajuudesta ja VASUn arvioinnista muutosten keskell… twitter.com/i/web/status/1…

Teos Kasvatus- ja koulutusalan johtamisesta. Meiltä 4 tekstiä, joissa käsitellään perusopetuksen johtoryhmiä, varha… twitter.com/i/web/status/1…

Tutkijamme Lauri Heikonen & @RaisaAhtiainen toteuttivat tutkimuksen  #Uuttakoulua-hankkeen kuntien kouluissa opetta… twitter.com/i/web/status/1…