Määrittelemällä yrityksesi arvot, viestit ja kohderyhmät saat tarpeellista selkärankaa some-markkinointiin. Tässä artikkelissa Laura Browne kertoo mitä brändin rakentaminen somessa voi olla pienen lähiluomuyrityksen näkökulmasta. Mukana tarjotaan näppärä brändimäärittelyn työkirja.
Yrityksesi ja tuotteidesi markkinointi on todella tärkeää – kuinka muuten asiakkaat saisivat tietää palveluistasi, tuotteistasi, niiden laadusta tai toimivuudesta?
Markkinoinnin ei tietystikään ole tarkoitus olla huutavaa höttöä, joka jankuttaa ostamaan ja ärsyttää kuluttajia. Tuskin kenenkään ajatuksena on myydä tuotettaan väkisin ihmisille, jotka eivät sitä tarvitse.
Pienyrittäjän kannattaa suhtautua markkinointiin asiakkaiden auttamisena. Sinulla on jotain, mitä he tarvitsevat, mutta he eivät vielä tiedä sitä! Mitä enemmän hyödyllistä ja relevanttia tietoa (jopa viihdykettä!) laitat potentiaalisten asiakkaidesi saataville, sitä kiinnostavampi seurattava yrityksestäsi tulee.