Kaupunkitutkimus ja suunnittelu | Maisteriohjelma

Kuinka monimutkaisia kaupunkiympäristöjä pitäisi käsitellä ja kehittää?

Kaupunkitutkimuksen ja suunnittelun maisteriohjelma kouluttaa opiskelijoista huippuammattilaisia, jotka ymmärtävät ja pystyvät käsittelemään monimutkaisia kaupunkien kehittämiseen liittyviä haasteita. Koulutuksen opetussuunnitelma ja laajaa tieteidenvälisyyttä, syvällistä ydinosaamista ja ydinkäytäntöjä painottava pedagoginen lähestymistapa valmistaa opiskelijoita tarttumaan tällaisiin haasteisiin. Helsingin yliopisto ja Aalto-yliopisto päättivät yhdistää voimansa ja tarjota ainutlaatuisen, tieteidenvälisen maisteriohjelman.

Maisteriohjelmassa on kolme opintosuuntaa: 1) Urban planning and Design 2) Urban Life, Economy and Cultures 3) Urban Ecologies and Systems.

Perustiedot
Opintojen laajuus ja kesto 120 opintopistettä, 2 vuotta
Tutkintotaso Maisteri
Kieli Suomi, Englanti, Ruotsi
Tuition fee per year (only non-EU/EEA citizens) 15 000 EUR
Hakuaika Seuraava haku alkaa vuoden 2024 lopussa.
Ohjelman opetuskieli

Maisteriohjelma on monikielinen. Opetus järjestetään englanniksi. Kurssit ja opinnäytteet on myös mahdollista suorittaa suomeksi tai ruotsiksi (ellei opetuksen kannalta ole syytä edellyttää muuta). Monikielisessä ohjelmassa opiskelijat toimivat osana kansainvälistä opiskelija- ja tutkijayhteisöä.