Tutkimukselliset painopisteet
Elintarviketalouden ja kulutuksen maisteriohjelmaan liittyviä keskeisiä tutkimusteemoja ovat:
- arjen aikasyklit (timecycles in everyday context)
- digitaalinen markkinointi (digital marketing)
- ekologinen taloustiede (ecological economics)
- ennakointi (foresight)
- ilmastoviisas arki (climate-wise everyday life)
- innovaatiot ja kulttuurinen muutos (innovations and cultural change)
- kestävyystiede (sustainability science)
- kestävä kulutus (sustainable consumption)
- kestävä yrittäjyys (sustainable entrepreneurship)
- kestävät organisaatiot ja johtaminen (sustainable organisations and management)
- kestävät toimitusketjut (sustainable supply chains)
- kohtuus (sufficiency)
- kriittinen teknologiatutkimus (critical technology studies)
- kuluttajalähtöiset (consumer-driven service business)
- kulutuksen sosio-ekonominen kestävyys (socio-economic sustainability of consumption)
- kulutusyhteiskunnan muutos (transformation of the consumer society)
- paikallistaloudet (local economies)
- poliittinen ekologia (political ecology)
- poliittinen talous (political economy)
- ruoankulutus (food consumption)
- ruokaomavaraisuus (food self-provisioning)
- toimijuus ja sosiaalinen muutos (agency and social change)
- ympäristölaskentatoimi (sustainability accounting)
- yhteiskuntatieteellinen ympäristötutkimus (environmental social science)
- yhteiskuntatieteellinen yrittäjyystutkimus (social scientific entrepreneurship research)
- yritys- ja kuluttajamarkkinointi (B2B and B2C marketing)