Lahjoita Helsingin yliopiston kirjastolle

Tutustu tapoihin, joilla voit tukea Helsingin yliopiston kirjastoa.
Lahjoita kurssikirja

Kirja on sivistyksen käyttöliittymä. Me Helsingin yliopistossa haluamme antaa opiskelijoille parhaan mahdollisen oppimisympäristön. Tieteenteon ja opiskelun edellytys on mutkaton pääsy uusimpaan tieteelliseen tietoon. Jo 50 eurolla pystymme hankkimaan kurssikirjan, joka siivittää ison joukon opiskelijoita tieteen kärkeen.

Lahjoittamalla kurssikirjahankintoihin autat opiskelijoita ja tutkijoita uuden tiedon lähteille. Useilla tieteenaloilla julkaisemisen sykli on nopeaa ja huippututkimuksen tekeminen edellyttää uusinta tietoa. Nopea näkyminen tieteen julkaisuareenoilla on entistä tärkeämpää.

Näin lahjoitat kurssikirjamateriaaleihin

Lahjoituksen voit tehdä helposti verkkolomakkeella. Valitse lomakkeella lahjoituskohteeksi "Lahjoita kurssikirja". Kohtaan "Lahjoittajan viesti yliopistolle" voit kirjoittaa haluamasi tieteenalan, esimerkiksi "humanistiset tieteet" tai "lääketiede". Voit myös halutessasi kirjoittaa kurssin nimen, johon haluat tukesi kohdentaa.

Kaikki 1000 euroa ja enemmän lahjoittaneet kutsutaan mukaan lahjoittajien yhteisöön, Helsingin yliopiston Kirahviklubiin

Yksityishenkilöiden ja kuolinpesien lahjoitukset summaltaan 850-500 000 euroa  ja yhteisöjen lahjoitukset summaltaan 850-250 000 euroa oikeuttavat lahjoituksen verovähennykseen. Katso lisätietoja verovähennysoikeudesta.

Käytetyt kirjat kiertoon myöhemmin

Helsingin yliopiston kirjasto ottaa vastaan vain voimassa olevien tutkintovaatimusten mukaisia kurssikirjoja. Jos olet kiinnostunut tekemään kirjalahjoituksen, ota yhteyttä kirjalahjoitusten yhteyshenkilöön Helsingin yliopiston kirjastossa.