Ota ruotsin kieli haltuun Helsingin yliopistolla

Tämän päivän työmarkkinoilla työntekijöiltä odotetaan sujuvaa kielitaitoa. Monissa asiantuntijatehtävissä edellytetään vieraiden kielten osaamisen lisäksi molempien kotimaisten hallintaa. Helsingin yliopisto tarjoaa erinomaisen ympäristön ruotsin harjaannuttamiseen!
Luennot, kurssit, kokonaisuudet

Voit suorittaa yksittäisiä kursseja tai opintokokonaisuuksia yli kielirajojen. Yliopisto tarjoaa ruotsinkielisiä kursseja kaikilla kampuksilla. Valitsemalla myös oman pääaineen ulkopuolisia kursseja, laajennat omaa poikkitieteellistä osaamistasi.

Kaksikielinen tutkinto – Tvåspråkig examen

Helsingin yliopistolla voit suorittaa kaksikielisen tutkinnon kahdeksassa eri koulutusohjelmassa.

Kaksikielisessä tutkinnossa kielitaito ja oman alan asiantuntijuus kehittyvät rinnakkain, ja suoritettuasi tutkinnon hallitset oman alasi sanaston sekä suomeksi että ruotsiksi. Kaksikieliseen kandidaatin tutkintoon kuuluvasta 180 opintopisteestä vähintään 60 op opiskellaan ruotsiksi ja vähintään 60 op suomeksi. Helsingin yliopiston kaksikieliset tutkinnot ovat Suomen ainoita tutkintoja, joissa todistuksessa mainitaan molemmat kielet tutkintokielinä. Tämä ainulaatuinen mahdollisuus on siis tarjolla vain Helsingin yliopistossa!

Opiskele kieliä Kielikeskuksessa

Helsingin yliopiston Kielikeskus tarjoaa useita ruotsin kielen kursseja eri teemoilla.

Voit myös suorittaa ruotsin opintokokonaisuuden, jonka voi liittää moneen alempaan ja ylempään korkeakoulututkintoon. Kielikeskus järjestää lisäksi kielikaverikontakteja suomi-ruotsi –pareille.

Lähde Pohjoismaihin vaihtoon tai harjoitteluun

Ota haltuun Tukholma, kotiudu Uppsalan tai Lundin kuuluisaan opiskelijakaupunkiin! Meillä on vaihtopaikkoja lähes 20 ruotsalaisessa yliopistossa ja saman verran yhteensä muissa Pohjoismaissa. Tutustu monipuolisiin vaihtoehtoihin Helsingin yliopiston liikkuvuuspalveluiden sivuilla!

Voit myös hakea harjoitteluun Pohjoismaihin.

Tutustu uusiin ystäviin toisella kotimaisella kielellä

Voit tutustua uusiin ystäviin yli kielirajojen esimerkiksi lähtemällä mukaan järjestötoimintaan. Ylioppilaskunnalla on noin 250 opiskelijajärjestöä, joista noin 20 on ruotsinkielisiä.

Nämä voisivat kiinnostaa sinua