Avoin yliopisto: Viron kieli ja kulttuuri

Osa viron kielen ja kulttuurin opinnoista tarjotaan kaikille avoimina yliopisto-opintoina. Voit opiskella yksittäisiä kursseja.

Viron kielen ja kulttuurin opintosuunnan opinnoissa perehdytään viron kielen, kulttuurin, kirjallisuuden ja historian tutkimukseen. Huomion kohteena ovat viron rakenne verrattuna suomen kieleen, viron kielen kehittyminen itämerensuomalaisena kielenä sekä kirjaviron historia.

Viron kielen ja kulttuurin opinnot

Voit opiskella suomalais-ugrilaisen kielentutkimuksen opintotarjonnasta sinulle sopivia yksittäisiä kursseja.

Opintoihin ilmoittaudutaan kurssi kerrallaan.

Opinnot järjestetään avoimen yliopiston ja suomen kielen ja suomalais-ugrilaisten kielten ja kulttuurien maisteriohjelman yhteistyönä.

Avoimina yliopisto-opintoina järjestettävät kurssit Tutustu kurssien esitietovaatimuksiin. Tarkemmat tiedot löydät kurssin sivulta.

Tutustu myös kotimaisten kielten ja kirjallisuuksien kandiohjelman opintoihin
Voit opiskella viron kielen ja kulttuurin perus- ja aineopintoja Kotimaisten kielten ja kirjallisuuksien kandiopinnoissa. Opinnot ovat osa suomalais-ugrilaiset kielet ja kulttuurit -opintosuunnan opintoja.
Suomalais-ugrilaiset kielet ja kulttuurit

Ohjeita opiskeluun ja opintoneuvonta

Löydät opiskeluun liittyvää tärkeää tietoa Opiskelijan ohjeista.

Uudelle opiskelijalle: Tutustu opiskelun muistilistaan, josta löydät kootusti opiskelun eri vaiheisiin liittyvät käytännöt ja ohjeet.

Mikäli et löydä kysymykseesi vastausta, ota yhteyttä!

Tutkinto-opiskelijaksi

Tutustu koulutusohjelmiin ja opiskelijaksi hakemiseen