Social Studies in Urban Education is a research unit focusing on the social phenomena embedded in urban schooling in diverse urban environments. The research foci comprise the themes of educational transitions in the life-course, urban and school segregation, diversified social environments and social dynamics in schools and classrooms, as well as the differentiated everyday practices and educational experiences of children and young people from different backgrounds. The group operates primarily in the fields of sociology of education and urban studies, and aims to operationalize and analyse the phenomena on macro, meso and micro levels, as well as between them, through intersectional lenses.

Follow us on Twitter

@ResearchSure

Här diskuterar vi med Katarina Perander, @LailaJohanna och Kike Bertell om det finns klasser i klassen. Tack för at… twitter.com/i/web/status/1…

Interested in #shadoweducation in the Nordic countries? Special issue incl. our paper with @NHaltia and… twitter.com/i/web/status/1…

Pääsin kertomaan @yleuutiset että Tyttöjen ja Poikien talot ovat mielestäni kaupunkien #nuorisotyö'n kruununjalokiv… twitter.com/i/web/status/1…

"Lukio-opetus ei kuitenkaan ole yhtäkkiä heikentynyt niin, että sen rinnalla olisi välttämätöntä käydä abikurssi",… twitter.com/i/web/status/1…

Huom - Obs! Nyt kaikki opot kuulolle 👇 @Sara_Peltola @UEFohjaus twitter.com/ResearchSure/s…

Lukioiden profiloitumisesta, institutionaalisista linkeistä ja näiden raameissa rakentuvasta eriarvoisuudesta kesku… twitter.com/i/web/status/1…

Uusi ⁦@SosiologiaLehti⁩ tarjoaa paljon ajattelemisen aihetta opinto- ja ura #ohjaus ammattilaisille! Kiitos ⁦… twitter.com/i/web/status/1…

Isoin kiitos hienolle koulutussosiologille @HeidiHuilla'lle, jolta olen oppinut paljon! Kiitos myös kanssakirjoitta… twitter.com/i/web/status/1…