Social Studies in Urban Education is a research unit focusing on the social phenomena embedded in urban schooling in diverse urban environments. The research foci comprise the themes of educational transitions in the life-course, urban and school segregation, diversified social environments and social dynamics in schools and classrooms, as well as the differentiated everyday practices and educational experiences of children and young people from different backgrounds. The group operates primarily in the fields of sociology of education and urban studies, and aims to operationalize and analyse the phenomena on macro, meso and micro levels, as well as between them, through intersectional lenses.

Follow us on Twitter

@ResearchSure

Tänään korkeakoulutuksen saavutettavuusseminaarissa tuoretta tutkimustietoa esittelevät mm. @Hanna_Noritwitter.com/i/web/status/1…

Varhaiskasvatuksen opettaja kuvaa omia kokemuksiaan @HeidiHuilla n kanssa nostamastamme huolesta työn kuormituksen… twitter.com/i/web/status/1…

Now finally out: The vocational route to higher education in Finland: Students’ backgrounds, choices and study expe… twitter.com/i/web/status/1…

Selvityksemme nyt luettavissa @okmfi. Sosiaaliset ja alueelliset erot haastavat koulutuksellisen tasa-arvon, mutta… twitter.com/i/web/status/1…

SUREn loistavat @VBernelius ja @HeidiHuilla luovuttavat pian selvityksensä! Kommentoimassa muiden tutkijoiden jouko… twitter.com/i/web/status/1…

Kiitos @jussisaramo ministerin kannanotosta aamun @hsfi. On yliopiston kolmannen tehtävän, yhteiskunnallisen vuorov… twitter.com/i/web/status/1…

Kuten ohjelmassa sanon, pääsykoevalmennuksen markkinoista on olemassa tutkimustietoa. Abikursseista tiedetään tutki… twitter.com/i/web/status/1…

New open access paper (w/@maarten_van_ham & @VBernelius) on ethnic #segregation by household type and the effects o… twitter.com/i/web/status/1…