Engaging learning environments combine physical spaces, digital and mobile solutions and modern pedagogical theories as well as theories of motivation and interest.
In this project "Phenomenal Teacher Education - Engaging Learning Environments", we are developing study modules that help future and present teachers to learn not only how to utilize new learning environments, but also how to build these environments themselves. The objective is to follow the Engaging Learning Model (Lonka, 2012) for creating a hybrid learning environment that will make use of the latest technology and research. The first step is to develop a prototype of a course (5 credits), where students learn to steer phenomenon-based projects and foster the transversal competencies introduced in national Finnish curricula in 2016 (21st Century Competencies).
The project is done in cooperation with the Faculty of Education, subject faculties, training and field schools and cooperation universities. The aim of the project is to develop well-functioning cooperation models for the pedagogical studies for teachers.
Uutta Luova Opettajankoulutus
Tulevaisuuden oppimisympäristöissä yhdistyvät fyysiset tilat, digitaaliset ja mobiilit ratkaisut sekä modernit pedagogiset teoriat.
Uutta Luova Opettajankoulutus - Sulautuvat Oppimisympäristöt -hankkeessa (OKM 2017-2019) kehitämme opintokokonaisuuksia, joiden avulla tulevat ja nykyiset opettajat oppivat paitsi hyödyntämään uusia oppimisympäristöjä myös rakentamaan niitä itse. Tavoitteena on luoda oivaltavan oppimisen mallin mukainen hybridi oppimisympäristö, jossa hyödynnetään uusinta teknologiaa ja tutkimusta. Aluksi kehitämme prototyypin kurssista (5 op), jonka aikana opitaan ohjaamaan ilmiölähtöisiä projekteja ja laaja-alaista osaamista.
Uutta Luova Opettajankoulutus - Sulautuvat Oppimisympäristöt -hanke on osa on Helsingin yliopiston opettajankoulutuksen kehittämishankketta ”Kestävää tutkimusperustaista opettajankoulutusta ja uutta luovaa opettajien osaamista rakentamassa”.