FERA: Sustainable education – sustainable future (December 15–16, 2020)
From future orientation to future-making: A difficult move in the formation of adolescents’ transformative agency.
Nuorten omaa toimijuutta koskevat itsekategorisoinnit: Tutkimustuloksia ja metodologisia pohdintoja.
Nothing happens until something moves – embodied interaction of adolescents in the Change Laboratory intervention.
Sosiaalityön tutkimuksen päivät: Sosiaalityö professiona (February 18–19, 2021)
Merkityksellinen elämä – näkökulmia sosiaalityön koulutukseen
INSA conference: Collaboration: Working together towards improved attendance (October 13–14, 2021)
Why do I come to school? – Adolescents’ projects in a Change Laboratory as sources for improved school attendance .
What can school give? Toward an opening a black box of school subjects (poster presentation).
Nuorisotutkimuspäivät: Käännekohtia – nuoret yhteiskunnallisissa muutoksissa (November 4–5, 2021)
Muutoslaboratoriotyöskentelyä nuorten kanssa – kanssatutkimuksellisia reflektioita.
FERA: Oppiva ja hyvinvoiva yksilö ja yhteisö (November 24–26, 2021)
In search for significance: Fostering movement across the five worlds of adolescents.
From mental future orientation to material future-making: A change laboratory for adolescents’ transformative agency.
Merkitystä etsimässä: 8.-luokkalaiset nuoret muutoksen tekijöinä.
Between formal and informal in school – Developing a fantasy role-playing game in a Change Laboratory.
RESET/CRADLE seminar (February 8, 2022)
Finding life beyond the classroom walls: De-encapsulation in a Change Laboratory supporting adolescents’ search for significance.
Sosiaalityön tutkimuksen päivät: Ympäristöt ja rakenteet sosiaalityössä (February 17–18, 2022)
Yhdessä merkitystä etsimässä – nuorten Muutoslaboratorio koulussa.
Nuorten näkökulmia vertaissuhteiden haasteisiin.